Subject: Selgitustaotlus
From: "Maarja Kilter" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "RAM Info"
Cc: Bernd Rannamägi <[email-masked]>
Date: Tue, 24 Sep 2024 12:56:54 +0300

Tere

Kliimaministeeriumi siseaudit on teostamas auditit „Valitsemisala asutuste 
transpordikorralduse hindamine (ametisõiduki / isikliku sõiduauto 
kasutamine)“, mille eesmärgiks on muuhulgas hinnata isikliku sõiduauto 
töösõitudeks kasutamise kulude hüvitamist, järelevalve ja sisekontrollide 
piisavust ning protsessi vastavust nõuetele.

Vabariigi Valitsuse määruse nr 164 „Teenistus-, töö- või ametiülesannete 
täitmisel isikliku sõiduauto kasutamise kohta arvestuse pidamise ja hüvitise 
maksmise kord“ § 2 lg 1 järgi võib isikliku sõiduauto kasutamise eest 
teenistus-, töö- või ametiülesannete täitmisel maksuvabalt maksta hüvitist 
§-s 5 sätestatud piirmäära ulatuses, kui hüvitise maksmisel on järgitud §-s 
3 sätestatud nõudeid ja sõitude kohta on peetud arvestust § 4 kohaselt.

Kokkuvõtlikult: Isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise hüvitis, kuni 0,3 
eurot/km kohta arvestusega kuni 335 eurot kalendrikuus, makstakse tööandja 
kirjaliku otsuse, käskkirja või korralduse alusel, milles näidatakse 
hüvitist saava isiku andmed, hüvitise suurus ja sõidu kuupäev või periood, 
mille jooksul tehtud sõite hüvitatakse. Kirjalikule otsusele lisatakse 
sõiduauto kasutamisõigust tõendav dokument. Maksuvaba hüvitist isikliku 
sõiduauto kasutamise eest on võimalik maksta ainult siis, kui töösõitude 
kohta peetakse arvestust ehk sõidupäevikut.

Arvestuse pidamisel tuleb näidata sõiduautot kasutava isiku andmeid, 
sõiduauto riikliku registrimärgi andmeid, läbisõidumõõdiku alg- ja lõppnäitu 
(määruse § 4 lg 3) ning sõidu kuupäeva ja eesmärki iga teenistussõidu 
korral. See, millisel kujul sõidupäevikut peetakse, (paberil või 
elektrooniliselt), ei oma tähtsust – oluline on, et arvestuses sisalduksid 
eelnimetatud andmed. Maksuvaba hüvitist saab maksta ainult juba tehtud 
sõitude eest.

OÜ i45 poolt on välja arendatud nutitelefoni funktsionaalsusel põhinev 
elektrooniline sõidupäevikulahendus Logify ( <https://logify.com> 
https://logify.com), mis võimaldab eraldada töösõidud erasõitudest. Logify 
süsteemis koostatavas sõidupäevikus kuvatakse teenistuja isikuandmed (ees-ja 
perekonnanimi), sõiduki registrimärgi andmed, toimunud sõidu kuupäev, sh 
kellaaeg, läbitud kilomeetrid (alg- ja lõpp-punkt, mis on võrreldavad kaardi 
asukohtadega) ja sõidu eesmärk, kuid sõidupäevik ei kuva automaatselt 
läbisõidumõõdiku alg- ja lõppnäitu. Arendaja on pakkunud välja lahenduse, 
mille kohaselt on kasutajal võimalus käsitsi sisestada läbisõidumõõdiku alg- 
ja lõppnäit, kuid kasutusfunktsionaalsusest tulenevalt ei pruugita 
läbisõidumõõdiku alg- ja lõppnäitu lisada.

Palume Rahandusministeeriumi kui ka Maksu-ja Tolliameti seisukohta, kas 
asutuses Logify lahenduse kasutusele võtmisel on aktsepteeritav olukord, kus 
teenistujad Logify kasutamisel ei pea eraldi läbisõidumõõdiku näitu käsitsi 
iga sõidu puhul sisestama (ehk ei teki ja sõiduauto läbisõidumõõdiku alg – 
ja lõppnäitu), vaid sõidud on võrreldavad kaardi asukohtadega jm eelpool 
toodud andmetega või tuleb siiski asutusel tagada ka iga teenistussõidu 
korral algnäidu sisestamine.

Palume ka lühidalt selgitada põhjuseid.

Lugupidamisega

Maarja Kilter
Siseauditi osakonna juhataja | Siseauditi osakond
+372 626 2932 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee